.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش تند کوثری به سخنان علی مطهری

شمال نيوز: یک نماینده اصولگرای مجلس  که  سردادن شعار مرگ بر خاتمی را در تریبون مجلس در کارنامه خود دارد گفت: «به نظر من چون آقای مطهری برای نظام و انقلاب دل نسوزانده است از گفتن این حرف ها خوشحال می شود؛ وگرنه اگر زحمت و سختی کشیده بود هیچگاه این حرف ها را نمی زد. کسی که برای چیزی زحمت نکشد خیلی راحت هم آن را بر باد می دهد.»

علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس با اعلام اینکه قطعاً شورای نگهبان اجازه شکست اصولگرایان در رقابت‌های سیاسی آتی کشور را نمی‌دهد، گفت: اگر انتخابات کاملا آزاد باشد و نامزدهای اصلاح‌طلب رد صلاحیت نشوند و مشارکت بالا باشد، معمولاً اصلاح‌طلب‌ها پیروز میدان هستند.

مطهری ادامه داد: اصولگرایان معمولا در شرایطی پیروز می‌شوند که کاندیداهای موثر اصلاح‌طلب ردصلاحیت شده و به تبع آن مشارکت مردم پایین آید، در چنین شرایطی اصولگرایان در رقابت‌های سیاسی پیروز می‌شوند.

شورای نگهبان باید علیه آقای مطهری اعلام جرم کند
اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با فرارو گفت: «به نظر من آقای مطهری در فضا زندگی می کند و قصد ندارد با واقعیت ها زندگی کند و لذا بعضا چنین اظهارنظراتی انجام می دهد.»

وی ادامه داد: «رد صلاحیت افراد به پرونده آنها بستگی دارد و اینکه آقای مطهری چنین اظهارنظری می کند به این معناست که قصد ندارد قانون را قبول کند و می خواهد فراتر از قانون حرف بزند که البته به نظر من این حرف ها خریداری ندارد.»

وی خاطرنشان کرد: «حرف آقای مطهری اصلا درست نیست و من آن را قبول ندارم که بخواهم روی آن بحث کنم.»

کوثری در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند اگر افراد ردصلاحیت شده در انتخابات شرکت داده شوند با رای مردم مواجه خواهند شد، گفت: «چه کسی گفته با رای مردم مواجه می شوند؟ به نظر من این دسته از افراد که خائن و خودفروخته هستند و به بیگانگان وابسته اند هیچگاه با رای مردم مواجه نمی شوند.»

کوثری در پاسخ به این سوال که آیا در این صورت بهتر نیست به اینها اجازه داده شود وارد فرایند انتخابات شوند و آنگاه توسط مردم حذف شوند؟، گفت: «خیر؛ بهتر نیست. چرا باید چنین اجازه ای به آنها داده شود؟ پس مسئولینی که وظیفه دارند دراین باره قانون را رعایت کنند چکاره اند؟ پس قانون را برای چی نوشتند؟ مگر عهد دقیانوس است که هرکسی کاندیدا شود و آنگاه مردم به آنها رسیدگی کنند؟»

این نماینده اصولگرای مجلس در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان در شرایطی برابر و رقابتی می توانند پیروز میدان باشند؟، گفت: «بنده می گویم مردم بنا به عملکرد مسئولین و اینکه هرکس بهتر عمل کند، دست به انتخاب می زنند.»

کوثری درباره این صحبت مطهری که گفته بود "قطعاً شورای نگهبان اجازه شکست اصولگرایان در رقابت‌های سیاسی آتی کشور را نمی‌دهد"، گفت: «به نظر من این صحبت جوک تاریخ است. مگر در دوران اصلاحات، اصلاح طلبان روی کار نیامدند، مگر خاتمی پیروز انتخابات نشد، مگر اکثریت مجلس ششم اصلاح طلب نبودند؟ اگر شورای نگهبان می خواست خیلی راحت می توانست جلوی اینها را بگیرد.»

وی ادامه داد: «به نظر من این صحبت آقای مطهری تهمت زدن به شورای نگهبان است و اگر ایشان چنین صحبتی کردند شورای نگهبان باید علیه آقای مطهری اعلام جرم کند و ایشان را دادگاهی کنند.»

وی افزود: «ما تاکنون شاهد بوده ایم که مردم انتخاب کننده بودند و نه شورای نگهبان؛ و مردم هرکس را تشخیص دادند انتخاب کردند.»

کوثری اظهار کرد: «به نظر من چون آقای مطهری برای نظام و انقلاب دل نسوزانده است از گفتن این حرف ها خوشحال می شود؛ وگرنه اگر زحمت و سختی کشیده بود هیچگاه این حرف ها را نمی زد. کسی که برای چیزی زحمت نکشد خیلی راحت هم آن را بر باد می دهد.»

اکنون وقت این حرف ها نیست
اما احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با فرارو و درباره صحبت های علی مطهری گفت: «بنده اصلا ورود به این بحث را مناسب نمی دانم؛ اکنون چه وقت این حرف ها است؟ تا مجلس آینده دو سال و نیم دیگر وقت است و اکنون وقت این حرف ها نیست.»

وی ادامه داد: «در حال حاضر باید به جای این صحبت ها که رقابت های جناحی را تقویت می کند از وحدت صحبت کرد تا به این دولت کمک شود.»


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 آبان 1392
اقاي كوثري به كي درس مي دهي واقعا انتخابات درست انجام مي شود
نا شناس 1 آبان 1392
حرف حساب مطهری جواب ندارد
آقای کوثری اگر اصلاح طلبان شاخص در تهران رد صلاحیت نمی شدند ایا جایی برای امثال کوثری بودواقعا واقع بینانه نگاه کنید
نا شناس 1 آبان 1392
توکلی مطهری و.... دنبال منافع خودشانند نه نظام
نادری 2 آبان 1392
آقای کوثری دقت کن همه دشمن نیستند همه ما ایرانی هستیم به ولایت فقیه اعتقاد داریم وبه ایراتی بودنمان افتخار میکنیم
فیضی 2 آبان 1392
آقای کوثری شما که با رای میلیمتری و آن هم مصادره رای اسماعیل کوثری لنکری به نفع خودتان نماینده شدید !!! شما برای انقلاب زحمت کشیدید !!! فرزند شهید مطهری که پدر نازنین خود را فدای انقلاب کرد زحمت نکشیدند ؟ خودت بهتر می دونی که تاریخ مصرف شما هم 2 سال دیگر است
محسن 2 آبان 1392
اخه برادر کوثری اگه یکم دقت کنی میبینی حرف مطهری درسته . اگه رد صلاحیتا سلیقه ای نباشه اخه کی تورو قبول داره که بهت رای بده . یا به امثال کوچک زاده و یا بذر پاش . واقع بین باش برادر.
ابوالفضل 2 آبان 1392
ما به اين حرفهاي آقاي مطهري عادت كرديم،عادت كرديم هرچندوقت از ايشون حرفهاي غيرعقلاني بشنويم اين حرف ايشون توهين صريح به شوراي نگهبان بود
نا شناس 1 آبان 1392
با سلام. با اين تفاصيل مي توان نتيجه گرفت كه خود آقاي مطهزي را هم شوراي نگهبان وارد مجلس كرد چون در اين صورت ايشان هم از اين شورا تائيد گرفتند و به اندازه ديگران راي آوردند
نا شناس 1 آبان 1392
اكثر بازديد كنندگان سايت شمال نيوز در مازندران هستند نه تهران. پس چطور كامنت مي گذارند كه تهراني ها كي را قبول دارند و چه كسي را قبول ندارند.
نا شناس 1 آبان 1392
این حرف اقای مطهری توهین به شورای نگهبان است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.056 seconds.